Nya Livet

Hej allihopa! Om ni finns kvar!
 
Oj, vad längesedan det var nu! Blev så sugen på att skriva! Uppdatera er lite. Inte för att jag tror att sådär jättemånga läsare är kvar, haha.
Mycket har hänt sedan jag sist skrev och jag kommer nog med tiden göra enskilda inlägg om några saker. Om jag nu bestämmer mig för att ta tag i detta.
 
Sist jag skrev hade mina fantastiska vänner ordnat med en minnesvärd möhippa! Sommaren hade precis börjat och möhippan var ett perfekt avbrott i stressen med bröllopsplaneringen och väntan på antagningsbesked.
 
4 juli var vi på bröllop för min kusin Madeleine som gifte sig med sin Mattias. Ett otroligt vackert bröllop nere vi Bosjökloster. Extra minnesvärt blev det också eftersom det visade sig bli årets varmaste dag, puh! Vigselprogrammen användes som fläktar, vigselakten fick ta en vattenpaus, och männen i kostym svettades:) Men som sagt, detta gör ju att vi alltid kommer minans det. (Inte för att jag tror man glömmer det i och för sig;)
 
9 juli Var jag ett nervrak. På eftermiddagen skulle jag få besked om jag kommit in på sjuksköterskeprogrammet eller inte. Läste överallt att efter kl 13 skulle man se sitt besked OM inte sidan var överbelastad vilket den ofta kunde bli..
Äsch..Jag var beredd på att vänta. Jag loggade in 11.20, mest för att se om sidan var överbelastad. Hur lycklig blev inte jag när jag loggar in och det står "ANTAGEN" med stora gröna bokstäver??? 
Summa summarum, nu har jag gått 5 veckor på sjuksköterskeprogrammet i Växjö och vi har just avslutat vår första kurs. Igår lämnade jag in mitt livs första hemtenta och jag kommer vara nervös tills jag får tillbaka den!
 
1 Augusti;Ja, men visst blev det ett bröllop efter allt planerande! En helt fantastisk dag! Allt blev exakt vad jag drömt om, allt gick bra, även om jag var stressad och nervös precis innan såklart! Och efter 2 hela veckor med kyla och konstant regn, så bestämde sig faktiskt sommaren att visa sig denna dagen. Strålande sol och 24 grader varmt, underbart!
Jag kommer såklart skriva mer om denna fantastiska dag, jag hade nog kunnat skriva en hel bok om den. Den för tårar till ögonen när jag tänker på den, dagen var fylld av kärlek från våra nära och kära och jag är så otroligt tacksam för allt. Vi kalasade in till kl 3 på natten, men jag ville aldrig gå hem, jag ville vara kvar i lyckoruset:)
Nu är jag iallafall Ellinor Wendel och har varit det i 2 månader och 2 dagar.
 
 
Mina barn går på dagis och har det bra. Det var ångesladdat när vår lilla Liv skulle börja, endast 13 månader gammal. Men det har gått bra. De första lämningarna var det lite tårar som föll, både från mamma och barn, men nu skyndar hon sig in och leker. Nu är Liv 14 1/2 månad och hon är på god väg att ta sina första steg.
Eloise har som vanligt jättekul på dagis. Hon fyller hela 3 (!) år den 12 november, vilket jag inte kan fatta! För tre år sedan gick jag höggravid och väntade på vår första bebis. Unbelievable...
Hon är världens klokaste, snällaste tjej, Hon pratar och för ordentliga samtal om vad de hittar på på dagis, hon "läser" böcker för sin lillasyster och är allmänt underbar. Och lite trotsig...
 
 
Jag hade tänkt skriva här lite igen som sagt. Hoppas jag har några som följer med mig under mitt tappra försök.
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback