TUL

Godmorgon!

Igår glömde jag helt bort att uppdatera om ultraljudet, men vi var inte hemma förrän kl 18, och då var lillans farmor här (som passat henne) så vi pratade lite, nattade Eloise, och sen låg jag helt död på soffan resten av kvällen. Jag höll seriöst på att somna redan lite över åtta!
 
Men ultraljudet gick bra! Åhh, jag hade kunnat ligga där och titta på skärmen i flera timmar, men bebisen var (tyvärr?) sammarbetsvillig så ultraljudet tog typ bara 20 minuter. Man såg allt så tydligt nu! Näsa, näsborrar, pussmunen (sååå söt!), öron, och ögon som först var öppna sen stängde den dem:)
Men det såg ju väldigt trångt ut därinne nu om man jämför med när vi var där i vecka 15 resp. vecka 20 :P
 
Men allt såg jättebra ut! Bra med fostervatten och den växte på som den skulle. Beräknad vikt nu i vecka 33 var 1951 gram, vilket endast var -1,1 % från kurvan, alltså helt perfa! De får ligga mellan -22% och +22%, så den har ju god marginal:)
Bebisen hade redan vänt sig med huvudet nedåt, lååångt ner med huvudet också, så bm sa att det var väl antagligen därför som sf-måttet planat lite. Då blir det liksom mer plats däruppe.
 
Kön tog vi ju som sagt INTE reda på (det är väl inte lönt nu med endast 6-7 veckor kvar;) men vi såg ju lite själva som vi kan ha att spekulera med:) Men det är ju svårt också eftersom vi inte vet hur det ska se ut på ultraljud:P
Men spännande är det!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback