Slow-mooooo

Alltså, vad jag är seg idag!
Dagen har verkligen gått i slowmotion. Känner mig typ...onödig. Gör ingen nytta precis:P Tränat har jag inte gjort på hela veckan! DÅLIGT! Jag måste verkligen försöka hålla igång lite. Så, lite gnäll om det.
 
Vi har precis varit i affären och handlat lite mjölk och sådant. Lite fredagsmys kom också med. Och GLASS! det är HETT ute om ni missat det! Ville ha piggelin men de var slut såklart. Så jag tog ett packe Calippo och Tobias vanlig glass i förpackning. Mooooms!
Nu springer Tobias och Eloise omkring på soldäcket med en boll som Eloise tog idag på Maxi. Så Tobias köpte den, haha:P Han kan inte säga nej till sin lilla tjej, hon kan nog få med sig mycket hem i framtiden om man åker och handlar med pappsen:P
 
Jag sitter och dricker te. Ja, i den här värmen! Men jag har börjat med hallonbladste nu. The real deal, i lösvikt alltså. Påsteet är godare, men det är ju inte 100 % hallonblad heller, så inte så konstigt kanske. Lösviktet är helt ok, inte gott, inte äckligt. Så jag är positivt överraskad då de flesta säger att det är jätteäckligt!
 
 Köpt på Gerda's tehandel på Grand i Växjö.

Får se om lilla bebben kommer innan bf nudå:) I annat fall så är ju hallonbladen bra för livmoderns återhämtning efter förlossningen. Det verksamma ämnet i hallonblasteet är oxytocin som hjälper livmodern att dra ihop sig och så kan det göra att man blöder mindre efteråt. Vilket inte vore helt fel:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback