Fredagskväll

Soooooofffaaaaaan! Äntligen!
Alltså, vad har vi gjort idag? Dagen har gått i ett kör sedan jag kom hem från barnmorskan. Tobias tog ledigt resten av dagen så han var ute och klippte häcken och fixade och trixade. Jag städade härinne. Damma, dammsuga och torkade golven medans Eloise sov. Alltså VÄRMEN! När jag torkade golven.. Jag höll på att dö! Svetten rann som om jag tog världens pass på crosstrainern, jag var minsann inte långt ifrån att ta av mig allt och städa spritt språngande naken:P Jag har aldrig varit med om något liknade, blir man så sjukt varm när man är på smällen??
 
Iallafall.. Eloise sover nu och jag sitter i soffan och tänker göra nothing at all. Faktiskt.
Barnmorskan idag gick bra.. Dock besviken då min bm var sjuk, så jag fick en som jag aldrig träffat innan. Visst, hon var jättetrevlig, men det känns ju ändå bäst att ha den man brukar. Alla prover såg bra ut, men mitt sf-mått fortsätter att plana ut. Det är också en grej som gör att jag hade velat ha min bm, för alla mäter så olika. Och min sa från början att hon snålar med måtten, så därför kändes det inte så himla bra att mitt mått enligt denna bm endast ökat 1 ynka cm.. Får helt enkelt se vad de säger om två veckor om det växt mer då, annars kanske man skulle göra ett ul till för säkerhets skull för att se att bebisen växt sen då det senaste ultraljudet, you know what I mean?:)
 
Anywaaay, sammanfattning bm-besök;
 
Sf-mått: 29 cm
Hjärtslag: 146 slag/min
Vikt: +10,5 kg sen inskrivning

Hon kände hur bebisen låg i magen med:) Med huvudet nedåt visste jag redan (och känner, hjälp!) och den var näst intill fixerad redan! Något ruckbart huvud, men den är lååångt ner. Den vill ut alltså, haha;) Inte förrän om minst 3 veckor hoppas vi dock.
 
Men snälla, vilken novell detta blev, varför säger ni inte till? Ni har väl inte somnat än? Nej, nu går jag och skriver lite inköpslista. Veckohandling imorgon är det tänkt eftersom vi ska iväg på söndag.
Trevlig fredagskväll!
 
 Fredagsmys.. hittills, vi har chips och dippa som väntar, hohohohohoh;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback