Hej vecka 39 och lite till

Hej!
Här ekar det tomt som vanligt. Surprised? Jag skyller på att jag har power-arbetat på psykologin för att bli klar tidigare.. Vilket jag blir! Jag lämnade in sista uppgiften igår och ska nu alldeles strax göra slutprovet! 2 veckor innan kursslut! Mycket bra planerat för en gångs skull, Carlsson!!
 
Men annat då? Jag gick in i vecka 39 igår! Ni ska få en magbild. På söndag är det sista magbilden för då går jag in i vecka 40. Så fort det gått ändå fastän sista tiden sniglar fram. 12 dagar kvar. Och barnmorske-besök idag!
 
Sf-mått: 33 cm
Hjärtljud: 138 slag/min
Vikt: +12 kg sedan inskrivning.
 
Så min lilla magge har växt 1 ynka cm och kurvan har planat ut IGEN! Men bm verkade inte orolig för det så då ska väl inte jag heller vara det. Förra gången var bebisen fixerad men nu är huvudet ruckbart igen. Det är vanligt hos omföderskor att det fixerar sig och ofixerar osv. Det fixerar sig helt vid förlossningen ändå. Långt nere var bebisen som vanligt men vad säger det? Usch, det känns som om den aldrig kommer att komma! Jag känner ju ingenting! Men det gjorde jag inte sist heller, sen pang boom så händer det. Aja, jag tänker ställa in mig på att gå på övertid så blir man inte besviken, haha;)
 
Men nu kör vi jämförelse magbild. Första från vecka 39 denna graviditet, och nästa vecka 39 från graviditeten med Eloise:
 
Nu:
 
 
Då:
 
Haha, lite spetsigare denna gång;)
 
Bebis, vi bara väntar nu!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback