Från början

Det är tråkigt att man tappat så många läsare.. men det är ju såklart mitt eget fel! Men. Det kommer inte hindra mig från att skriva här. Jag är glad att jag skrev så mycket om graviditeten med Eloise för det är såååå roligt att gå tillbaka att läsa:)
 
Hur blev den här bebisen till då? Eller ja, det där med blommor och bin hoppar vi över va?
Vi har funderat hela sommaren och halva hösten på hur vi skulle göra.. Med tanke på att jag bestämt mig för att plugga. Vad blir bäst? Jag sa till Tobias att när jag väl börjat på universitet så vill jag inte ta en paus mitt i för att föda barn. Plus att jag då fått sämst mammapenning. Och att vänta tills jag är helt klar? Med att läsa till barnmorska och allt? Och jobba ihop mammapenning? Ja, då skulle lilla E inte få något syskon förrän hon var typ...6 år. Känns alldeles för mycket! Då får man ju börja om igen känns det som.
Så.. då kom vi fram till att skaffa nu. Jag pluggar ju ändå på distans, de ämnena som jag behöver. Det är jag färdig med till sommaren. Sen så börjar jag bara skolan 1 år senare ön tänkt (om jag nu kommer in;). Och sen så har jag ju min mammapeng som jag jobbat ihop och den är ju rätt bra.
 
Så vi tänkte...att vi kanske ska skaffa bebis nu?
19 dagar senare såg ett clearbluetest ut såhär:
 
Vilken chock! Eller..ja, för att det gick så snabbt. Jag känner mig lycklig lottad.
Speciellt eftersom min mens försvann spårlöst i somras så vi hade ju tänkt vänta på den innan vi "satte igång på allvar" som vi sa.
 
När jag ringde barnmorskan för att boka inskrivning så sa de att de ville skicka mig på vul för att faställa vilken vecka jag var i. För enligt senaste mens skulle jag vara i vecka 21;) Vilket såklart inte stämde.
21 november mätte de lilla jordnöten att vara 6 veckor och 4 dagar gammal.
I torsdags var vi på KUB-ul där de flyttade fram mig en vecka. 7/7 2014 är det beräknat. Bebisen är 14 veckor och 4 dagar gammal, jag är alltså i vecka 15.
 
10/2 är det dags för RUL. Där vi INTE tänker ta reda på kön:D Den här gången blir det en överraskning!
 
Hoppas ni vill följa mig på ännu en resa från plus till bebis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback