Chiagröt

Lite löst har jag hört talas om Chiafrön..
 
Igår så köpte jag det på Life och tänkte att jag skulle prova på chiagröt. Det är ju sådär supernyttigt som det bara kan bli! Dyra frön dock, men man behöver bara 2 msk till en portion.
Man låter bara 2 msk chiafrön svälla tillsammans med ca 2 dl mandelmjölk över natten. Du kan även blanda i honung eller någon slags frukt i. Jag var ju inte riktigt förberedd då detta var ett spur of the moment, men på morgonen tog jag i upptinade jordgubbar. Gröten kan ätas både varm och kall, jag hade den kall
 
Supergott! Om man är en såndär inbiten grötmänniska som jag är:P
Så min frukost blev en portion chiagröt, en järnbomb smoothie och ett glas apelsinjuice. Ja, ni vet väl att C-vitamin förbättrar järnupptaget, medans mjölkprodukter samt koffein hämmar det. Så ingen kaffe med mjölk här inte!
 
Men iallafall... Testa!
 
Chiafrön. Finns at köpa i hälsokostaffärer.
 
 Min gröt. Jag ursäktar, men jag hade nästan ätit upp allt innan jag kom på att fota.. :P
 
Och min järnsmoothie som trots sitt utseende är jättegod..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback