Ugnsomelett

Jag såg en på facebook som gjorde ugnsomelett! Har hört talas om det lite sådär, men aldrig haft några större funderingar på det.
Men så tänkte jag att jag skulle testa. Perfekt lunch för mig och lillan var min tanke. Om lilla matvägraren skulle accepterade det vill säga.
Det var väldigt enkelt att göra, bara koka upp mjölk och mjöl i en kastrull (Hemligheten bakom en lyckad ugnsomelett är att låta mjölken koka först...säger de;) Sen vispar man bara i ägg, ett i tagen. Häll i en ugnsform och in i ugnen i 30 min.
 
 
Jättegott tyckte jag! Men vad skulle Eloise tycka??
 
Tummen upp! Hon åt med god aptit! Och det är ju himla roligt att se nuförtiden:) Nästa gång ska jag testa att ha skinka i, hade tyvärr ingen hemma idag. Jag åt broccoli till (järn, järn, järn ni vet;) och Eloise fick sitta och plocka med ärtor efteråt, det älskar hon.
 
Men testa denna lunch, folk! Enkelt och gott! det enda är ju att det tar lite tid i ugnen, men oftast har man väl någon annan syssla att göra under tiden. Jag dammsög till exempel.
Blir ni förvånade?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback