Irritation

Något som verkligen irriterar mig.. Det bubblar lite av "jag stör mig" i kroppen så..ventilation.
Folk (kvinnor) som bantar under sin graviditet. BANTAR! Varför banta, varför varför varför?? Jag fattar inte.. Magen växer, ja, det går faktiskt inte att undvika. Kroppsdelar svullnar upp, ja, det är mest vätska. Sen är det klart man kan gå lägga på sig på andra ställen med, jag fick lite (mycket?) extra hull på lår och rumpa, men det märkte jag inte av, eller brydde mig om för den delen, för jag hade världens finaste, mysigaste gravidmage! Sen att man stör sig på det extra hullet när bebisen är ute är en annan sak;)
MEN! Jag skulle ALDRIG få för mig att banta när jag är gravid! Och då talar vi om mig som under ett par år hade ätstörningar och det finns alltid en liten hjärncell som finns där bak i hjärnan som gör att man kommer tänka lite extra på vad man äter. Så är det bara. Men den lilla hjärncellen vräkte jag och fick flytta ut direkt när jag fick reda på att jag var gravid. För kryss i taket! Det räcker inte att äta ett äpple till frukost när man är gravid i vecka 30+. Och en vindruva och ett glas lättmjölk till lunch... Whaaaaaat????
Morr, pust o stön! Och bli glad när man gått ner i vikt under sin gaviditet! Jag vet inte, kanske det är ok om man är rejält överviktigt. Men fåfängan får ha en gräns, måste man verkligen vara smal och snygg när man är gravid? När gravida kvinnor redan är det vackraste som finns? Jag älskade min mage och jag kan gärna ta era graviditer, ni som klagar på hur tjocka och fula ni är och vill banta bort magen.. .som om det går, ni skadar bara ert oskyldiga barn.. Skaffa inte barn om det är viktigare er att vara smal medans du är gravid. ÄT och ta hand om er själva, sen skiter jag fullständigt i om ni svälter er halvt ihjäl efter ungen är ute.
 
Jag ursäktar för ett virrigt inlägg, hoppat hit o dit men jag har sprungit omkring i lägenheten o fixat samtidigt som jag skrev.
 

Kommentarer
Mathilda säger:

Usch vad hemskt att folk gör så :/ Varje gång jag är på stan förfasad jag över hur många gravida som röker, jag blir så ledsen :/

Svar: Ja, visst är det:( Tycker också det är så illa med folk som röker under graviditeten... och de som håller en cigg i handen när de kör barnvagn så röken kommer in på bebisen! Usch..
Ellinor Carlsson

2013-05-13 | 10:56:18
Bloggadress: http://forintearsanningenvacker.blogspot.se/
Matilda W säger:

Jag håller med dig Ellie! Så himla pinsamt att folk ens tänker tanken att banta under graviditeten! Man ska ju för tusan se till att njuta istället. :)

Svar: Eller hur! Jag kommer aldrig förstå det xD
Ellinor Carlsson

2013-05-13 | 14:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback