Gråter

Idag är sorgens dag..
Vi har efter många tuffa veckor bestämt oss för att vår fina katt Vincent får det bättre hos någon annan familj. Sedan Eloise kom har han inte riktigt varit sig själv som jag nämnt tidigare. Han drar sig undan och jamar vid ytterdörren om nätterna, vilket gör oss arga de gångerna Eloise vaknat av det.
Innan det var han världens snällaste<3 Han är gosig och vill alltid vara med. Jag har fått duscha & gå på toa med dörren öppen när Tobias jobbar annars står han utanför och jamar. När han kommer in så gosar han med en. Sova med oss i sängen, ja det vill han med.
Sen har det varit pälsen med.. den hamnar på hennes nappar och nappflaskor. Och ända sedan han kom hem igen (Tobias' mamma hade honom 2 veckor när vi kom hem från BB) så har Eloise haft problem med nästäppa varje dag. Ingen feber, ingen snuva så, bara nästäppa. Så bvc misstämkte att hon kan vara känslig iom att det handlar om så mycket päls.
 
Men vi la ut honom på Blocket. Intresset var stort, vi har nog haft ca 40 intresserade. Jag och Tobias har gått igenom alla noga, ringt till vissa, och vi hittade några vi var intresserade av. de kom hit idag. JÄTTETREVLIGA verkligen, ett par i 40-50 årsåldern med äldre barn. De bodde i ett stort hus nere i Skåne vid Mölle ungefär. De hade en stor tomt där de planerade att bygga en inhägnad liten lekplats till Vincent med olika klätterställningar och viloplatser. Och även om Vincent är en innekatt så tror jag han kommer uppskatta det. Jag fick förtroende direkt. De sa att de var riktiga djurvänner och sökte en gosig katt och hade mycket kärlek att ge. De hade redan köpt hem Royal Canin-foder och hade veterinärkontakt. Så de fick med honom hem idag. Vi ska hålla mailkontakt och de lovade att skicka bilder ofta och vi var välkomna att hälsa på när vi ville.
 
Det är så tungt. Jag älskar den katten. Så mycket. Detta har varit riktigt skit och jag bara gråter och gråter. Älskade katt, jag kommer alltid älska dig lilla prinsen<3
 
<3<3<3<3

Kommentarer
Mathilda säger:

Så tråkigt men det låter som att han kommer få det bra. Kram

2013-03-01 | 19:56:30
Bloggadress: http://forintearsanningenvacker.blogspot.com/
Jossan säger:

Jag kan tänka mig att det är tufft. Min katt är också min första bebis. Jag skulle aldrig kunna skiljas från henne. Så det måste vara hemskt att du var tvungen att välja bort han. Men han kommer få det jättebra ska du se. Åk och hälsa på han om några veckor så ska du se att han har det super med sin nya familj. Kram

2013-03-02 | 08:47:23
Bloggadress: http://mammatillwinston.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback