OK-stämpel även på mamman:)

Idag har jag varit på efterkontroll!

Jag var ganska lugn, jag mår ju bra. Det började precis som när man gick till barnmorskan under graviditeten. Jag fick gå in och ta blodprov och blodtryck för att kolla blodvärde, vilket allt var jättebra:) Åh, vilka minnen när man gick in och satte sig där:) Sköterskan som tar proverna och jag pratade jättemycket, hon är så snäll:) Hon blev chockad när jag sa att min förlossning bara vara 4 timmar. Hon sa: "Ja, det är ju sådana som du som ska skaffa många barn." haha;)
Sen fick jag ställa mig på vågen med. 58 kg till mina 173,5 cm:) Jag har inte en blekaste vad jag vägde innan graviditeten, men på inskrivningen i vecka 10 vägde jag 60.2 kg, så jag räknade när de frågade att jag kanske gått upp ca 3 kg och att jag vägde 57 innan jag blev gravid. Så 1 ynka kg kvar;D Sista gången jag vägde mig hos bm 2 veckor innan hon föddes stannade vågen på 74,6 kg och när jag vägde mig dagen innan hon föddes 76. Så jag räknar att jag gick upp 19 kg:) Lite svårt när man inte vet vad man vägde innan:P Iallafall har 18 kg trillat bort, yaaaaaay!:) Back on track:)
 
Och fick träffa min bm:) Åh, vad jag tycker om henne! Vi pratade jättelänge, och sen kom den roliga gynundersökningen;) Men allt såg jättebra ut, och min livmoder kändes bra och var redo för fler barn som hon sa, haha:) Jag hade bra knip också, hihi!:P
Så allt hade läkt jättebra, och vi kom överens om att ses igen om ett par år när det är dags för nästa bebis:)
 
Så här med säger jag: Att vara gravid var den bästa tiden någonsin:) Jag älskade varje minut och skulle kunna vara gravid 20 gånger till (men jag vill bara ha 2 barn;).
Och att vara mamma till Eloise är det bästa någonsin<3 Men ni som är gravida; Njut av den tiden!:) För tro det eller ej så saknar man sin mage som bara den sen. Iallafall jag:)
Men ut från den kom världens bästa bebis<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback