Kirurgen..

Igår hade jag en tid hos kirurgen i Ljungby. Detta i och med struman. Jag har fått åka lite hit och dit för att kolla upp grejer de skickat mig på och allt har sett bra ut, så jag förstod inte från början varför jag ens skulle dit. Men jaja.
Kommer tid. Anmäller mig i centralhallen. "Du får hem en faktura på 150:- om några dagar." Jaja, precis som jag brukar med alla dessa besök. (Undrar hur mycket jag lagt på min struma nu?).
Väntar i väntrummet en halvtimme. Blir inropad. Sitter i ett rum. Väntar lite till. In kommer farbror kirurgen. (Har en förstorad sköldkörtel, alltså en liten böld på halsen, därför skulle den kollas).
Han frågar om jag känner något besvär med den, varpå jag svarar "Nej, jag känner absolut ingenting, jag mår som jag alltid gjort."
Varpå han svarar att han redan nu kan säga att då kommer de inte göra något, då är det onödigt att operera, och jag håller med fullständigt. Hejdå. Var där 2 minuter.
 
Hallå? Kunde de inte sagt det i telefon? De undersökte mig inte ens? Jag blev smått irriterad att jag ska betala för sådant de bara kunde sagt via telefon. Och så har vi kört till Ljungby med liksom..
 
Aja, Tobias tröstade mig med mat på MAX, så jag blev rätt glad sen igen.
 
Och idag är det fredag, vilket för min del innebär plugg, städning och fredagsmys med vänner<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback