Barnmat

Bebis sover, mamma tränad och nu nersjunken med pappan i soffan med några avsnitt av "New Girl".
Jag har hunnit med promenad, haft svärmor på fika, samt lagat mat till Eloise. Idag gjorde jag torskgryta med risoni. Fått receptet från min mammagrupp på facebook, sen ändrat liiiiitegrann. Luktade himla gott och imorgon ska Eloise testa det och vi hoppas på succé :)
Recept? Javisst!
 
3 dl kokad risoni
Ett upptinat torskblock
lite broccoli
1 burk krossade tomater
vitpeppar, paprikapulver, dill, persilja
Grädde
Mjölk
 
Japp.. Så koka fisken occ broccoli i vatten och häll av vattnet. tillsätt tomater, ca 1,5-2 dl grädde, en skvätt mjölk och kryddor. Låt puttra ett par minuter. Mixa ihop. Vill ni ha större utmaning för bebis så blanda i risonin hela i den mixade fiskgrytan. Annars bara mixa samman alltihop. Det gjorde jag idag:)
Blev en himla massa mat som hamnat i frysen nu :)
 
 
De små brukarna har vi köpt en massa av på Maxi. De är helt perfekta! Blir 2 portioner i varje burk, och sen blir de lagom portioner när hon är större:) Dagens tips!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback