Det här med mat..

..på bröllop. Jag och Tobias har funderat lite på det såklart. Vi har inte varit så sugna på det klassiska förrätt, varmrätt, efterrätt och tårta. Det är så svårt om det ska serveras en tallrik med mat. En köttbit med en sås någon/några inte tycker om, någon är allergisk osv.
 
Så vi tycker det blir godare för alla gäster om man som varmrätt har en buffé. Med lite olika kött, tillbehör och sllader så tror jag det blir succé. Jag vill hellre ha det, Tobias tycker också det är bäst, samt båda mina tärnor som står ut som bollplank nu:P
Som förrätt kommer vi ha olika snittar vid brudskålen efter kyrkan.
Och vi tänker inte både ha efterrätt och tårta. Nej, då känns det som om man bara sitter och äter hela tiden. Vi kommer ha tårtan till kaffet, sen senare på kvällen tänker vi nog ha en godisbuffé stående som man kan plocka ifrån när man vill under senare kvällen.
Låter inte det ganska bra?:) Tobias och jag är väldigt nöjda över denna matplanering:) Och om man har en buffé där en själv kan laga mycket själv så sparar man nog en bra slant med, vilket är ett plus.
 
Längre fram ska vi bara komma på exakt VAD som ska serveras;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback