Bebisfilt

Ahh, fredag once again!
Jag har precis plockat iordning och dammtorkat eftersom Eloise sover. Så dammsugningen och moppandet får vänta tills hon vaknat.
 
Jag ska börja virka mormorsrutor till en bebisfilt tänkte jag. Johanna visade mig lite hur man gjorde, jag testade och det blev jättefult när jag gjorde det xD Så hon skickade hem mig med virknål och garn för att öva. Så jag kollade på youtube-klipp igår (sjukt smidigt, där kan man lära sig ALLT;) och nu har jag gjort massa mormorsrutor och tagit upp, virkat igen, tagit upp osv. Nu blir de ganska bra! Så jag ska köpa garn i olika färger så ska jag försöka göra en filt till Eloise. Nu tycker jag bara det är synd att jag inte kom på detta tidigare! Typ inan hon föddes så vi hade kunant haft med filten till BB:) Ni vet.. en filt som varit med från början. Menmen, detta blir hennes filt, sen ska jag göra en till hennes lillebror eller lillasyster i framtiden när jag är på tjocken igen:)
 
Roligt tidsfördriv iallafall:)
 
På G med övningsgarnet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback